دسر آناناس برشته با کرم وانیلی و پسته


مواد مورد نیاز دسر آناناس برشته
این مواد برای ۴ نفر کافیست.
آناناس ۸ تکه آناناس تازه
آب پرتقال تازه ۱۲۵ میل لیتر
عسل ۳ قاشق غذاخوری
شکر قهوه ای ۱۰۰ گرم
سرو
پسته خرد شده
نعنا
کرم وانیلی

آناناس به علت مقدار مناسب ویتامین A و C، فیبر، پتاسیم، فسفر و کلسیم و البته انواع آنتی اکسیدان ها و سایر مواد موجود در آن، سرشار از خواص و مزایای فراوانی برای سلامتی است.


طرز تهیه دسر آناناس برشته با کرم وانیلی
۱ فر را با دمای ۲۱۰ درجه سانتی گراد روشن نمایید.

۲ کاغذ پخت را در سینی فر قرار دهید.

۳ شکر قهوه ای، عسل و آب پرتقال را در ظرفی میکس نمایید.

۴ ۵-۶ دقیقه این مخلوط را جوشانده تا شکر حل شود.

۵ در کاسه بزرگ تکه های آناناس را گذاشته و مخلوط آب پرتقال را روی آن ریخته و ۱۵ دقیقه استراحت دهید(مطمئن شوید که تمامی قسمت های آناناس به شربت آغشته شده است).

۶ آناناس ها را روی ورقه پخت گذاشته و مابقی آب پرتقال را نگه دارید.

7 به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۲۱۰ بپزید.

۸ در نیمه زمان پخت آناناس ها را در آورده و با برس از شربت روی آن بزنید.

۹ در پایان اجازه داده تا آناناس برشته خنک شود.

آناناس برشته را در بشقاب همراه با کرم وانیلی، نعنا و پسته تزئین نمایید. 1


دسر آناناس


مواد لازم برای تهیه دسر آناناس
شیر  یک و نیم پیمانه
خامه صبحانه یا خامه قنادی فرم گرفته  200 گرم
ماست پرچرب و شیرین  یک و نیم پیمانه
وانیل  یک چهارم قاشق چایخوری
پودر ژلاتین  5 قاشق مرباخوری
کمپوت آناناس  150 گرم خرد شده
آب کمپوت  5 قاشق غذاخوری
پودر شکر یا پودر قند  دو سوم پیمانه


طرز تهیه دسر آناناس
1. پودر ژلاتین را روی شیر می پاشیم و صبر می کنیم تا اسفنجی شود. سپس روی بخار کتری قرار می دهیم (بن ماری میکنیم) تا ژلاتین ذوب شود.

2. ماست + خامه + وانیل + پودر قند را با همزن می زنیم تا یکدست شود. سپس مخلوط شیر و ژلاتین را اضافه می کنیم و با همزن مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

3. ماست و خامه را حتما از قبل به دمای مخیط می رسانیم درغیراینصورت ممکن است ژلاتین درماست و خامه سرد، لخته و تکه تکه شده و دسر خراب شود.

4. آب کمپوت را هم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. کف قالب را با کمی روغن چرب می کنیم. میوه ی دلخواه خود را به سلیقه خود انتخاب می کنیم و کف قالب می چینیم و مقداری ژله آلوورا روی میوه ها می ریزیم و در یخچال می گزاریم تا نیم بند شود.

5. سپس کمی از مایه دسر را روی ژله آلوورا نیم بند می ریزیم و دریخچال می گذاریم تا نیم بند شود. حالا آناناس خرد شده را به بقیه مایه دسر افزوده و روی مایه دسر نیم بند شده داخل قالب می ریزیم و بعدش قالب را در یخچال قرار می دهیم تا دسر ببندد.

6. بعداز آماده شدن دسررا از یخچال بیرون آورده و دور تا دور دسر را با نوک کارد آزاد کرده و در ظرف سرو برمی گردانیم و به سلیقه خود تزئین می کنیم.

نکات تکمیلی دسر آناناس
حتما از کمپوت استفاده کنید، در صورت استفاده از آناناس تازه حتما آناناس رو بعد از خرد کردن 5 دقیقه با کمی آب و شکر می جوشانیم درغیر این صورت آناناس تازه مانع بستن دسر میشود. همچنن دقت داشته باشید در صورت استفاده از خامه قنادی میزان پودر قند را بنا به ذائقه خود کمتر کنید. 2


دسر آناناس

مواد لازم دسر آناناس
آناناس     450 گرم       
پودر ژلاتین     2 قاشق سوپخوری
شیر   500 میلی لیتر             
زرده تخم مرغ    3 عدد
شکلات سفید    150 گرم
شکر   100 گرم
خامه فرم گرفته    300 گرم
قهوه فوری    1 قاشق سوپخوری
پودر ژله آناناس   1 بسته
آب جوش  1 قاشق سوپخوری
آب سرد    4 قاشق سوپخوری


طرز تهیه دسر آناناس
زرده های تخم مرغ را به همراه شکر با همزن برقی می زنیم تا تغییر رنگ دهد و کشدار شود. شیر را جداگانه جوشانده و در حال جوشاندن مخلوط زرده ها را اضافه می کنیم . دقت منید سریع هم بزنید تا تخم مرغ ها پخته نشود. شکلات سفید را به روش بن ماری ذوب کرده و قهوه را در آب جوش می ریزیم و کاملا حل می کنیم. سپس شکلات و قهوه حل شده را به شیر اضافه می کنیم. آناناس را پوره کرده و به مواد اضافه می کنیم. می توان آناناس را با غذاساز یا گوشتکوب برقی پوره کرد. ژلاتین را به روش بن ماری حل می کنیم. ژلاتین را با آب سرد مخلوط و روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم تا باز شود و عمل کند. ژلاتین حل شده را به مواد قبلی اضافه کرده و در آخر خامه را نیز افزوده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم . این دسر به دو شکل می تواند سرو شود. اگر در ظرفهای تک نفره سرو می شود باید مایه دسر را داخل ظرف ریخت و در یخچال قراردهیم تا ببندد. ظرف را نبایدپر کرد و حدود 1/4 از ظرف خالی باشد. می توانید روی دسر را میوه بریزید و یا ژۀه آناناس را طبق دستور تهیه کنید و روی دسر بسته شده بریزید و مجددا در یخچال قرار دهید تا ببندد. اگر می خواهید دسر را در قالب بریزید ابتدا ژله را تهیه  و 1/4 قالب را از ژله پر کنید وبعد از اینکه ژله بست روی آن را مایه دسر ریخته و قالب را پر نمایید. بعد از بستن دسر  آن را از قالب جدا کرده و سرو کنید. 3


روکر آناناس


مواد لازم (برای ۶ نفر)
آناناس ۶ حلقه
پنیر خامه ای  ۱۵۰ گرم
شیر ۲ لیوان
خامه  ۲۰۰ گرم
مغز گردو  ½ پیمانه
پودر ژلاتین  ۳ قاشق غذاخوری
شکر  ۱ پیمانه
نشاسته ذرت  ۳ قاشق غذاخوری
ژله آناناس  ۱ بسته


دستور پخت روکر آناناس
مرحله اول
برای تهیه روکر آناناس خوشمزه ابتدا پودر ژلاتین را به همراه نصف پیمانه آب داخل یک کاسه مناسب با هم ترکیب می کنیم، سپس به روش بن ماری روی بخار آب قرار می دهیم و هم می زنیم تا ژلاتین به طور کامل در آب حل و شفاف شود.

مرحله دوم
در این مرحله شیر را به همراه شکر و نشاسته ذرت داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و با همزن دستی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند و شکر و نشاسته به طور کامل در شیر حل شوند، سپس مواد را از صافی رد می کنیم و مجددا داخل کاسه می ریزیم.

مرحله سوم
حالا کاسه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا گرم شود، سپس ژلاتین بن ماری شده را به کاسه اضافه می کنیم و مواد را چند دقیقه به طور مداوم هم می زنیم تا کمی غلیظ شوند و غلظتی شبیه به فرنی پیدا کنند.

مرحله چهارم
پس از اینکه مواد به غلظت مناسب رسیدند، کاسه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا خنک شود. در ادامه پنیر خامه ای و خامه را در یک ظرف مناسب با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس مغز گردوی خرد شده را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم
در این مرحله پس از اینکه مخلوط شیر خنک شد، مخلوط پنیر خامه ای و خامه را به همراه آناناس های خرد شده به کاسه اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه پودر ژله را با یک لیوان آب درست می کنیم.

مرحله ششم
حالا ژله اماده شده را داخل قالب می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. پس از اینکه ژله سفت شد مواد دسر را روی ژله می ریزیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا دسر خودش را بگیرد و آماده شود. 4


پی نوشت:
1.www.yummy-chef.com
2.www.baronak.com
3.www.parnianmedia.com
4.www.chishi.ir